Video CSID

Hrana pentru vedere, Dieta ochilor sănătoşi – top 5 alimente care întăresc vederea

vindeca vederea slaba

Boli şi tratamente Sănătate Dr. Valentina Minciună, medic specialist oftalmologie la Spitalul Sanador, ne spune ce să mâncăm pentru hrana pentru vedere avea o vedere cât mai bună. Citeşte în revista Unica de iunie, recent apărută la chioşcuri, şi alte sfaturi care să te ajute să ai ochi sănătoşi.

vedere slabă plus

Alimentele hrana pentru vedere pentru sănătatea ochilor sunt: Legumele verzi, cum ar fi spanacul, broccoli, varza de Bruxelles, salata, fasolea verde sau mazărea. Acestea sunt o sursă excelentă de luteină şi zeaxantină.

tabelul valorilor viziunii

În cadrul studiilor de specialitate, luteina şi zeaxantina s-au dovedit a fi o sursă de antioxidanţi eficientă în hrana pentru vedere riscului de apariție a bolilor oculare degenerative legate de vârstă, cum ar fi degenerescența maculară. Acestea sunt capabile să absoarbă razele periculoase pentru ochi.

În plus, oferă protecţie antioxidantă faţă de radicalii liberi care, printre altele, sunt formaţi în mod continuu în maculă, prin lumina soarelui.

Conțin cantități generoase de vitamina C, Vitamina K, mangan și cupru. Antioxidanții sunt esențiali pentru sănătatea, deoarece aceștia combat radicalii liberi care lezează structurile celulare ale corpului, inclusiv ADN-ul. În ceea ce privește îmbunătățirea vederii, din dieta noastră nu trebuie să lipsească alimentele bogate în antioxidanții luteină și zeaxantină, vitamina A beta-carotenVitamina E și C, și acizii grași esențiali Omega Te va scapa de ochelari!

Carotinoidele facilitează o protecţie deosebită împotriva degenerării maculei, care sunt condiţionate de vârstă. Fructele şi legumele galben-portocalii, bogate în betacaroten, un precursor al vitaminei A: morcovi, caise, piersici, mango, ananas sau pepene galben.

Acestea conţin betacaroten, vitamină solubilă care  ajută la buna funcţionare a retinei şi, deci, îmbunătăţeşte vederea şi previne afecţiunile cauzate de îanintarea în vârstă. Nu doar betacarotenul însă poate ajuta la prevenirea problemelor de vedere, ci şi alte vitamine şi minerale din următoarele 5 alimente: Legumele cu frunze verzi — sunt resurse importante de luteină şi zeaxantină, antioxidanţi despre care studiile au demonstrat că pot reduce riscul de dezvoltare a degenerescenţei maculare şi a cataractei. Ouăle —gălbenuşul, în special, deţine surse bogate de antixidanţi şi zinc, cu rol important în prevenirea afecţiunilor oculare specifice bătrâneţii. Citricele şi fructele mov afine, mure, coacăze, prune etc.

Peştele gras: heringul, macroul, somonul, tonul, anşoa sau sardinele, care conţin  acizi graşi omega 3. Omega 3 contribuie la menţinerea integrităţii structurale a retinei şi are un rol important în protecţia funcţiei vizuale, datorită activităţii vasoprotectoare şi neuroprotectoare.

CUM SĂ AI O VEDERE PERFECTĂ. Exercitii pentru sănătatea ochilor și recuperarea vederii deficitare

Fructele şi legumele bogate în vitamina C sunt un antioxidant puternic afine, coacăze, portocale, căpşuni, roşii.

Alimentele bogate în vitamina E migdale, seminţe de floarea-soarelui, germeni de grâu sunt un alt antioxidant important, care protejează ochii de acţiunea nocivă a radicalilor liberi.

ce vitamina pentru vederea ochilor

Alimentele care conţin zinc carne de vită, carnea de pui, seminţele de dovleac, galbenuşul de ou. Zincul contribuie activ la eliberarea vitaminei A din ficat, astfel încât să poată fi folosită pentru menţinerea sănătăţii ochilor.

miopie taekwondo

La fel de importantă este şi hidratarea, nu doar pentru sănătatea ochilor, ci şi a întregului organism. Este nevoie să consumăm minim doi litri de apă pe zi.